mandag 12. desember 2011

Favoritt


Dette ble mitt favorittbilde av denne innleveringen. Grunnen til at jeg liker dette bildet best er fordi det er  stille, men likevell veldig sterkt. Jeg liker at tåka og vannet blender inn i ett nesten ved horisontlinja. Jeg liker kontrastene mellom de hvite svanene og det sorte vannet, plasseringen på personen i bildet og bevegelsene i vannet. De forskjellige elementene skaper en fin helhet og harmoni. Det er et veldig iøyefallende bilde. 


Favorittbilde. 
- Hva er ideen? Her skulle jeg ta bilder ute i tåka. Endte opp med å fange dette øyeblikket.
 - Hvordan er komposisjonen? Vann og tåke blender sammen, kontrasten mellom det mørke vannet og de hvite svanene, linjene og posisjonen på personen.
 - Hvordan er lyset? Tåke og dagslys.
- Hvilket fotoapparat har jeg brukt? Nikon D500
 - Hvilke innstillinger er brukt (ISO, blender, lukker)?
 - Hvordan har jeg eventuelt redigert fotoet? Uredigert.
 - Hvilken av de fem kategoriene hører fotoet til? Vann.
 - Hva har jeg lært? Tåke skaper vakre bilder. Spesielt når bakgrunnen er uklar.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar